טקס הוקרה למפקדי "צוק איתן": "לא הופתענו"

לאירוע ההוקרה של פיקוד הדרום למפקדי צה"ל שלחמו במהלך "צוק איתן" הגיעו גם סא"ל, שי סימן טוב, שפיקד על גדוד 12, כשהוא מרותק לכיסא גלגלים וסא"ל רועי לוי, מפקד גדוד הסיור של גולני. גנץ: "השקט בדרום עלול להיות מופר בן רגע"

 

יוחאי עופר (מאתר מעריב, 30 באוקטובר 2014)

 

הוקרה למפקדים: "השקט שהושג בדרום הארץ הוא תוצר של עבודה מאומצת וממושכת והוא עלול להיות מופר בן רגע", כך אמר הערב הרמטכ"ל, בני גנץ, באירוע הוקרה של פיקוד הדרום למפקדי צה"ל שלחמו במבצע "צוק איתן". גנץ הוסיף כי "אנחנו ממשיכים לפקוח עין בזירות השונות, מלבנון, דרך רמת הגולן, דרך איו"ש ועד לעזה. אנחנו ניצבים דרוכים ומוכנים לפעול בכל עוצמה שתידרש."

אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן זכה לשבחים מגנץ ואמר על הבמה כי "מאז ימי הקרבות הסוערים של מלחמת יום הכיפורים לא פעלו סדרי כוחות כאלה בפיקוד הדרום ובניגוד למלחמת יום הכיפורים לא הופתענו". הוא הוסיף כי הביטוי כל ישראל ערבים זה לזה קיבל משמעות ב-51 ימי הלחימה.

סא"ל שי סימן טוב מתקבל על ידי המפקדים צילום: אבישג שאר ישוב

 סא"ל שי סימן טוב מתקבל על ידי המפקדים צילום: אבישג שאר ישוב

 סא"ל שי סימן טוב מתקבל על ידי המפקדים צילום: אבישג שאר ישוב 

אלוף פיקוד הדרום זכה לשבחים. ערב ההוקרה

אל הטקס הגיעו כלל מפקדי החטיבות, הגדודים והיחידות שלחמו ב"צוק איתן" ובין היתר קיבלו המפקדים את פניו של סא"ל שי סימן טוב שפיקד על גדוד 12 במהלך המבצע ונפגע באורח קשה אחרי שקיר קרס עליו. סימן טוב שנע בעזרת כיסא גלגלים נמצא בשבועות האחרונים בשיקום. יחד עמו הגיע סא"ל רועי לוי, מפקד גדוד הסיור של גולני, שנפגע גם הוא באורך קשה, ובני המשפחה של רב סרן צפריר בר אור ז"ל, סגן מפקד גדוד הסיור של חטיבת גולני שנהרג בקרבות בסג'עייה.

לאחר הקראת קטע יזכור והתייחדות עם 72 הלוחמים והאזרחים שנהרגו בימי הלחימה, הוקרנו ברכות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, משה יעלון, שמסרו את תודתם למפקדים. מפקדי הכוחות סיפרו על הימים ושעות הלחימה הרבות וכן הוענקו תעודות למפקדים כולל הופעה של הזמר גידי גוב.