דור של גיבורים

עם ישראל חי בזכות הנופלים והגיבורים מכל מגזרי החברה הישראלית. צוואת החירות, החזון והאמונה שלהם תהיה איתנו לנצח נצחים.

 ד"ר חיים שיין (מאתר ישראל היום, 3 באוגוסט 2014)

 טנקים של חטיבת עקבות הברזל בדרכם לאזור הרצועה, לקראת השלב הקרקעי

טנקים של חטיבת עקבות הברזל בדרכם לאזור הרצועה, לקראת השלב הקרקעי

 

מאיר הר ציון, סעדיה אלקיים (סופפו), רפול  וירמי ברדנוב היו גיבורי הדור שלי. את סיפורי הגבורה שלהם ואת עוז רוחם הכרנו ולאורם הלכנו. לדור הצעיר קמו גיבורים חדשים שכלל לא הכירו את גיבורי דורי. דרור וינברג, עמנואל מורנו, רועי קליין, בניה ריין, בניה שראל והדר גולדין הי"ד, הם גיבורי דור הבנים והנכדים. גיבורים שדגלם עוז וענווה, גיבורים בעל כורחם, מתוך אמונה שלמה ששיבת ציון היא התגשמות חזון הנביאים ושלב מתקדם במהלך ההיסטורי של גאולת העם. חזון ענק לעם למוד סבל שמחדש ימיו כקדם, חזון שיש לו מחיר כבד, אם גם עוצמה שיוצרת נכונות למסור עליו את הנפש.

אלפי ישראלים עמדו בדממה סביב בית העלמין הצבאי בכפר סבא. ראיתי שם גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, דתיים וחילונים אנשי ימין עם אנשי שמאל. בדממה הקשיבו להספדים שתיארו את הדר גולדין, איש הספר והסיף, המעשה והרוח, העבר והעתיד. צעיר שכל ישותו הדר ושורש נשמתו זהב טהור. בעיקר סיפרו על החיוך ואהבת האדם שהיתה טבועה בו, הנכונות לראות את הטוב שבזולת ובשכנוע העמוק שכולנו בני אותם אבות ואימהות. רוב הנוכחים כלל לא הכירו אותו בחייו, הם למדו להכיר אותו במותו. המשתתפים הרבים בלוויה באו להגיד תודה לדור חדש שגדל בארץ ישראל, דור שיודע להביט אל מעבר לאופק של האני האישי ולהיות מוכן לכל משימה לטובת הכלל, בלי חשבון, בלי ציפייה לגמול, בנפש טהורה.

רבים שואלים מהו אותו מעיין שממנו השקו את ערוגות הפלא שבהן צמחו פרחי המופת שאנו פוגשים בצה"ל, חיילים, מפקדים זוטרים ומפקדים בכירים. התשובה היא – חינוך. חינוך לערכים, לאהבת הארץ, לשלמות העם ולתיקון מידות בחברה הישראלית. חינוך שהוא כמגדלור לעם שלם.

דור איתן כצוק, שמוכן לשאת במחיר החירות, להדביק את השסע החברתי ללכידות יהודית אמיתית. דור שיודע בוודאות מנין באנו ולאן אנו הולכים. דור שיש לו אימהות ורעיות אמיצות, נחושות ובעלות תעצומות נפש בלתי רגילות. על גבעה אחת ביישוב עלי אפשר שוב לראות את ארץ ישראל היפה שכל כולה רצון לתת ולא לקחת, ויש גבעות רבות כאלה.

עם ישראל חי בזכות הנופלים והגיבורים מכל מגזרי החברה הישראלית. צוואת החירות, החזון והאמונה שלהם תהיה איתנולנצח נצחים.

 

לראיון עם ד"ר חיים שיין בעיתון ישראל היום, לחצו כאן