"השריונרים החירניקים" תרגלו לראשונה לוחמה בשטח בנוי

הפלוגות המסייעות של השריון, מעמודי התווך של המהפכה שעובר החיל, תרגלו לראשונה לש"ב: "שריונרים מתמודדים עם לחימת חי"ר- ועושים זאת לא פחות טוב"

 נעם ויטמן (מאתר צה"ל, 1 במאי 2014)

הפלוגות המסייעות של חיל השריון, אחד מהנדבכים המשמעותיים ביותר ברפורמה שעובר חיל השריון, ביצעו לראשונה אימון לוחמה בשטח בנוי לאחרונה בשיזפון.

הפלוגה המסייעת הוקמה בעקבות שינויים בשדה הקרב שדורשים העברת עיקר כובד המשקל במערכה ללוחמה בשטחים בנויים וסגורים. "זה מיוחד לראות לוחמים בחיל השריון מתמודדים עם לחימה שבפעם הייתה ממש לב ליבו של מערך החי"ר – ועושים זאת לא פחות טוב", סיפר לאתר צה"ל מפקד בית הספר למסייעת בשיזפון, סא"ל עומר לוין. "הלש"ב חשוב לכל חייל רגלי, כיוון שהלוחמה תהיה מעכשיו מושתת על חוליות. בשטח הבנוי האויב יכול להגיע מכל כיוון והסכנה היא גדולה. אתה לא יודע מה יש מאחורי כל קיר או דלת. תורת הלש"ב יוצרת תרגולות מאוד מורכבות ומעניינות".

למרות התרגולת שמאפיינת את חיל הרגלים, בזרוע היבשה מדגישים שמדובר בשריונרים לכל דבר. באימון הנוכחי התאמנו לוחמי המסייעת לבד, אך כבר באימונים הבאים צפויים כוחות טנקים לקחת חלק מהותי באימון.

"מעבר להשתלטות על מבנה, לפלוגה המסייעת יש תפקיד בהכנסת כוחות משוריינים ללחימה. הם הלוחמים שיסמנו לאין לנסוע או היכן צריך חיפוי אש", הדגיש סא"ל לוין. "אנחנו שונים מכל פלוגת חי"ר אחרת – תמיד נהיה חלק מכוח שריון מתמרן. עוצמות האש שנפעיל הן עוצמות של גדוד טנקים שלם, והיתרונות שנספק ללחימת השריון בשטח בנוי יהיו משמעותיים".

הקמת הפלוגות המסייעות הן כבר עובדה חקוקה בשטח עבור החיל. "שליש מלוחמי השריון מתגייסים אלינו", אמר סא"ל לוין. "הקמת בית ספר למסייעת בתוך חיל השריון היא אירוע היסטורי". בית הספר, שיושב בתוך בסיס שיזפון, אמון על פיתוחהתו"ל (תורת לחימה) בכל הנוגע לפלוגות המסייעות בחיל ותפקידו גם לדאוג להכשרתם. בנוסף, באוגוסט ייפתח בית הספר למ"כים שיכשיר את המפקדים של הפלוגה המסייעת.