שובו של המג"ד שהודח

שנתיים אחרי שהועבר מתפקידו ימונה סא"ל מולי כהן למפקד גדוד 77 של השריון

לילך שובל (מאתר ישראל היום, 2 בינואר 2014)

"לאור תפקודו של הקצין הוא ראוי להתמודדות". סא"ל כהן

 

סגן אלוף מולי כהן, מפקד גדוד 74 של השריון לשעבר, שהודח לפני כשנתיים מתפקידו לאחר התקרית שבה נשכח חייל שלו בכפר בודרוס הסמוך לרמאללה, ימונה למפקד גדוד 77 של השריון. כך החליט אתמול מפקד זרוע היבשה האלוף גיא צור בדיון השיבוצים לסגני אלופים.

לפני כחודשיים פורסם ב"ישראל היום" כי סגן אלוף כהן ביקש להתמודד שוב על תפקיד מפקד גדוד בחיל השריון, לאחר שמאז הדחתו שימש ראש ענף אימונים במפקדת זרוע היבשה. גורמים צבאיים הדגישו אז כי "לאור תפקודו של הקצין הוא ראוי להתמודדות."

סא"ל כהן הודח בפברואר 2012, לאחר שחייל שלו "נשכח" מאחור בעת פעילות מבצעית בכפר בודרוס. החייל שנשכח שימש קשרו האישי של כהן, והוא גילה את חסרונו רק לאחר שהמח"ט הגזרתי דיווח לו על כך, בעקבות דיווחי פלשתינים במִנהלת התיאום והקישור.

הוחלט על השעייתו באופן מיידי

מהתחקיר עלה כי המג"ד לא העביר דיווח מלא ומדויק על האירוע, ואף לא אמר אמת. בעקבות זאת החליטו אלוף פיקוד המרכז דאז אבי מזרחי ואלוף פיקוד הצפון יאיר גולן על השעייתו מתפקידו באופן מידי.

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ אישר את ההחלטה ואמר כי לא יקבל אירועים מסוג זה, שאינם עולים בקנה אחד עם הנורמות המבצעיות והערכיות בצה"ל.

לאחר שהסתיים התחקיר  הודח כהן מהפיקוד על גדוד 74. עם זאת, בעת ההדחה נקבע כי מאחר שמדובר בקצין שבעברו לא היה פגם, הוא יוכל בעתיד לשוב לתפקיד פיקודי בצבא.

בתוך כך, החליט אתמול האלוף צור כי רב-סרן דוד שפירא ימונה למפקד גדוד 92 – "שמשון" – של חטיבת "כפיר". שפירא קיבל צל"ש לאור תפקודו במהלך הפיגוע הרצחני בישיבת מרכז הרב בחודש מארס 2008. בפיגוע נרצחו שמונה מתלמידי הישיבה. שפירא, שמתגורר לא הרחק מהישיבה, שמע את היריות מביתו ורץ עם נשקו האישי לכיוון הישיבה, נכנס פנימה וירה במחבל 16 כדורים.