הרמטכ"ל: "גם היום צה"ל חזק, נחוש ונכון להפעיל את מירב עוצמתו, לכשנידרש"

הדברים נאמרו בטקס הוקרה לפצועי פעילות מבצעית בשנת 2014 שהתקיים היום, בו הדגיש רא"ל גנץ כי "גם מול אתגרי העתיד, צה"ל ימשיך לפעול בידיעה שמאחוריו עומד עם חזק"

 מיכל גלברד (מאתר צה"ל, 6 באוקטובר 2014)

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ צילום ארכיון: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ צילום ארכיון: דובר צה"ל

טקס הוקרה לפצועי פעילות מבצעית בשנת 2014 התקיים היום במעמד שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, חברי פורום המטה הכללי, לוחמי צה"ל שנפצעו במהלך השנה ומפקדיהם.

בדבריו, התייחס הרמטכ"ל לאתגרים המשתנים בגזרות השונות. "האתגרים סביבנו פושטים ולובשים צורה כל רגע, אך הם שם – הופכים מורכבים ומחייבים ערנות, דריכות ומוכנות מתמדת", הדגיש רא"ל גנץ. "אנו עוקבים אחר השינויים בחזיתות השונים, בלבנון, ברמת הגולן, בעזה, באיו"ש ובמעגלים נוספים – ומבטיחים לאזרחי ישראל כי גם היום צה"ל חזק, נחוש ונכון להפעיל את מירב עוצמתו, לכשנידרש".

בשנה זו צה"ל מציין 41 שנים למלחמת יום הכיפורים, ולדברי הרמטכ"ל לוחמי "צוק איתן" הינם ממשיכי דרכם של הלוחמים מאז. "בפועלכם כתבתם סיפורי גבורה רבים, ואני משוכנע שעל חלקם צה"ל ימשיך ויגדל עוד דורות של לוחמים ושל מפקדים", הסביר רא"ל גנץ. "כל זאת עשיתם תוך שיתוף פעולה חסר תקדים, לוחמים ביבשה, באוויר ובים, מפקדים הצועדים בראש הכוח ומובילים את פקודיהם – מבינים את חשיבות המשימה ונושאים יחד באחריות ובכובד המשימה".

"גם מול אתגרי העתיד, צה"ל ימשיך לפעול בידיעה שמאחוריו עומד עם חזק שסומך עליו ומאמין בו", הדגיש הרמטכ"ל. "במעמד זה אבקש להזכיר ולזכור את חברינו שלחמו לצידנו ולא שבו משדה הקרב, וכן את אזרחי מדינת ישראל שקיפחו את חייהם במערכה. מערכת 'צוק איתן' הזכירה לעם ישראל את שידענו תמיד – ביטחון אזרחי המדינה ותושביה מופקד בידי האנשים הראויים ביותר, בידי מפקדים ולוחמים מסורים, מוסריים ומיומנים, בידכם אתם", קבע.

במהלך הטקס חולקו לפצועים תעודות הוקרה ומדליות המביעות את הערכת צה"ל ומערכת הביטחון ללחימתם במבצע "צוק איתן" ולמסירותם לשמירת ביטחון תושבי מדינת ישראל בשנה האחרונה.

סיפוריהם של מספר לוחמים הוצגו במהלך הערב, ביניהם סיפורו של לוחם 'עוקץ' אשר חולץ על ידי חברו המשרת ביחידת 669, ושל רופא קרבי אשר נפצע לצד הלוחמים שלצידו – אך דאג לטפל בכל מי שרק יכול היה בטרם פונה בעצמו לבית החולים.