שר הביטחון: "מלחמת יום הכיפורים הייתה לקח שראוי שנלמד יום יום"

את הדברים אמר רא"ל (במיל') יעלון בטקס ההנצחה השנתי לחללי מלחמת יום הכיפורים: "חובתנו היא להוביל את מדינת ישראל אל חוף מבטחים ולעשות זאת באחריות ובשיקול דעת"

 יפתח כרמלי מאתר צה"ל, 5 באוקטובר 2014)

שר הבטחון בוגי יעלון עם הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ צילום ארכיון: דובר צה"ל

שר הבטחון בוגי יעלון עם הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ צילום ארכיון: דובר צה"ל

טקס ההנצחה השנתי לחללי מלחמת יום הכיפורים התקיים היום, במלאות 41 שנים למלחמה. הטקס, שנערך בחלקה הצבאית בהר הרצל, נערך במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שר הביטחון, רא"ל (במיל') משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ ובכירים נוספים.

בדבריו התייחס שר הביטחון ללקחים שהופקו ממלחמת יום הכיפורים. "המלחמה הייתה לקח שראוי שילמדו יום יום, שעה שעה – להבין שכל אחד מאיתנו עלול לטעות בראיית המציאות, לכן מחובתנו למנוע את השתלטות היוהרה והעריצות, ולשאול עצמנו מדי בוקר מה נשתנה", הוא הדגיש. "חובתנו היא להוביל את מדינת ישראל אל חוף מבטחים ולעשות זאת באחריות ובשיקול דעת".

רא"ל (במיל') יעלון הסביר כי מזרח התיכון סוער וגועש – והשינויים מתרחשים חדשות לבקרים. "עלינו להתבונן בסיכונים וגם בסיכויים", הוא אמר. "חובתנו כמנהיגים לא להתעלם אם שכנינו יוסיפו את ידיהם לשלום, אך לא להשלות עצמנו באשר לכוונות אויבינו, אשר מנסים לפגוע בנו באמצעות טילים ורקטות, טרור ודה-לגיטימציה, ושאיפות לפיתוח נשק גרעיני".

"עלינו לדעת להשיב מלחמה בכל זירה צבאית ומדינית – זוהי חובתנו עבור הבנים והבנות שנפלו, וחובתנו לכן, משפחות יקרות – שאיבדתן לפני 41 שנה את הבנות והבנים שלחמו בחירוף נפש לצד חבריהם כדי להגן על המדינה בשעתה הקשה ביותר", הוסיף רא"ל (במיל') יעלון.

בנוסף לכך, התייחס שר הביטחון למלחמת יום הכיפורים. "לשדה הקרב הם יצאו מבתי הכנסת ומבתיהם, מהבסיסים הפרוסים, מחיק משפחתם וחבריהם – לוחמים בסדיר ובמילואים אשר עוטים על עצמם מדי צה"ל, ואינם ידועים עדיין כי זה יהיה עבורם הקרב האחרון", הוא אמר. "לוחמים שהצילו את המדינה בגופם ובנפשם, שהעבירו את הלפיד שקיבלו מדור תש"ח, מלחמת קדש ומלחמת ששת הימים, לדורות הבאים, שמוכיחים, כפי שראינו ב'צוק איתן', כי הדור אינו הולך ופוחת אלא הולך ומשתבח, וכמו קודמיו מבין את גודל המשימה והאחריות על כתפיו".