מבצע "צוק איתן" מקבץ כתבות

מקבץ מתעדכן של כתבות בנושא "צוק איתן

 

שריון ישראלי ליד רצועת עזה

17 ביולי 2014: משא ומתן תוך כדי כתישה

מתווה א-סיסי להפסקת אש לא צלח, אך ברקע נמשכים מגעים. בעזה רוצים שגם קטאר וטורקיה יתווכו. מדוע מהלך קרקעי בינתיים לא על הפרק? להמשך ראו כאן.

 לכתבה המלאה ראו כאן

17 ביולי 2014: צילומים ממבצע צוק איתן

לעיונכם מקבץ צילומים של מצבע צוק איתן, כפי שהתפרסמו באתר חוץ.

 לכתבה המלאה ראו כאן

15 ביולי 2014: "ללא הכרעה" פעילות קרקעית מאבדת אפקטיביות

שבעה ימים למבצע ובצה"ל ממשיכים לנהל את המערכה מול חמאס בפעילות אווירית; קצין בכיר: "הדילמה היא איך לשמור על לגיטימציה לפעילות קרקעית".

 לכתבה המלאה ראו כאן

15 ביולי 2014: מבצע "צוק איתן": תנועת השעונים האסטרטגיים

בקרוב צפויה ממשלת ישראל להחליט על הוצאתו לפועל של מהלך קרקעי. מסמך זה עוסק בגורמים המשפיעים על ממד הזמן של מבצע צוק איתן ובהמלצות לטווח הקצר. נראה, כי מוטב להימנע – לפחות לעת עתה – ממהלך קרקעי ויש לתת הזדמנות למאמצי תיווך ואף לנקוט הפסקת אש חד-צדדית קצרה לשם כך. מהלכים כאלה יחזקו את עמדת ישראל ויעניקו לה תוספת זמן במידה ותידרש לתגובות קשות יותר בהמשך.

 לכתבה המלאה ראו כאן:

15 ביולי 2014: אסור להסתפק הפעם ב"חצי עבודה"

יעד מבצע צוק איתן חייב להיות השמדת כל תשתיות אש חמאס ומניעת התעצמותו בעתיד; לא הפסקת אש ותקופת שקט נוספת, לא הפסקת סיבוב הקרבות הנוכחי, אלא הפסקת התהליך הסיבובי – המשדרג את חמאס בעקבות כל הפסקת אש – על ידי ניתוץ הדרגים המבצעיים, הלוגיסטיים, הרעיוניים והפוליטיים של חמאס.

 לכתבה המלאה ראו כאן

13 ביולי 2014: "צוק איתן" מאוד

מבצע "צוק איתן" יצא לדרך ב-8 ביולי 2014, לאחר ירי חוזר ונשנה של רקטות ופצצות מרגמה משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מדינת ישראל פעלה כמה פעמים בעשור האחרון כדי להשיג רגיעה, החיונית לחיים התקינים של התושבים כאן, אך לא נמצא עד כה פתרון בר-קיימא שימנע את הצורך ב"טיפול תקופתי". מה חיוני לעשות?

 לכתבה המלאה ראו כאן

13 ביולי 2014: מכה חזקה עדיפה על הסלמה מתונה

היגררות למלחמת התשה בין צה"ל לחמאס לא תשרת את המטרות האסטרטגיות של ישראל מול חמאס. תמרון קרקעי שיכאיב לפלסטינים, יכול לעשות את העבודה.

 לכתבה המלאה ראו כאן:

13 ביולי 2014: מבצע "צוק איתן": יותר מ-1200 יעדי טרור נתקפו בעזה

חיל האוויר ממשיך לבצע תקיפות ממוקדות לעבר מוקדי שיגור ברצועת עזה. נערכים להרחבת המבצע: "הכוחות הקרקעיים מבצעים אימונים מסיביים". חיל הים ממשיך גם הוא בתקיפות. הרמטכ"ל: "עזה הולכת ושוקעת באסון"

 לכתבה המלאה ראו כאן

 

13 ביולי 2014: בצה"ל מעריכים: פעילות קרקעית בעזה תוביל להישג

במערכת הביטחון אומרים כי בארבעת הימים האחרונים, חמאס נפגע קשות מתקיפות חיל האוויר ברצועה. עם זאת, הם מדגישים, ללא כניסה רגלית לשטח בקרוב, המבצע עלול לאבד את האפקטיביות. הרמטכ"ל: "פוגעים בחמאס על בסיס יומי"

 לכתבה המלאה ראו כאן

 

11 ביולי 2014: "צוק איתן" – יעדי המבצע והאסטרטגיה להשגתם

התכלית האסטרטגית של המבצע "צוק איתן" מתחייבת ממילוי חובתה הבסיסית של המדינה להגן על אזרחיה ולאפשר להם אורח חיים נורמלי. יעד שיקום וביסוס ההרתעה – להשגת תקופת שקט נוספת – הוא הישג אסטרטגי מרכזי של מבצעים קודמים. המבצע חייב להיות מכוון בעיקרו כנגד הזרוע הצבאית של חמאס ושל שאר ארגוני הטרור, לפגוע קשה במפקדים ובאנשיהם וכן ביכולת השיגור והייצור שלהם.

לכתבה המלאה ראו כאן

11 ביולי 2014: מבצע "צוק איתן" – מקבץ צילומים

מצבע צוק איתן מקבץ גם עיתונות זרה המצלמת ומדווחת מהצד הישראלי. לעיונכם צילומים מיום 9 ביולי 2014.

 לכתבה המלאה ראו כאן

9 ביולי 2014: מבצע "צוק איתן" צה"ל ממשיך בתקיפות ובסיכולים; דו"ץ: "נלך ונחריף ההתקפות"

כ-100 מטרות נתקפו מאז הלילה (8 ביולי), ביניהן בתים של פעילי חמאס בכירים, מערכי שיגור, פירים של מנהרות התקפיות ומחנות אימונים. מפקד חוליה בקומנדו הימי של חמאס סוכל. צפו בכוחות יבשה נערכים מסביב לרצועה.

 לכתבה המלאה ראו כאן